Beek | 2010

Het werk “Beek 1” is gemaakt voor de groeps- en thematentoonstelling  ‘Tribute to the Scheijbeeck’, die in de maand juni 2010 te zien was in de Kunstuitleen Beverwijk/Haarlem, locatie Beverwijk. Het werk was op deze locatie te bezichtigen tot augustus 2010 / www.beekalsbron.nl. In mei en juni 2011 heeft het werk gehangen in de lunchruimte van NACO Airport Consultants in Den Haag en vanaf 16 november 2012 tot eind januari 2013 was het te zien in Galerie Duo Duo te Rotterdam in het kader van de solotentoonstelling ‘La Vie en Rose’. Tijdens de groepstentoonstelling ‘Under the smoke of Hoochoven’ (MEBA, oktober 2018) lag het werk als een ware beek op de grond uitgelegd.

Het werk gaat uit van het idee dat een beek van nature zijn eigen weg zoekt en door het landschap slingert. De loop kan veranderen. Door te werken met verschillende panelen die niet ‘definitief’ op een bepaalde plaats bevestigd zijn maar met magneten op een ijzeren frame, wordt geprobeerd die eigenzinnigheid te verbeelden. Het beeld kan dus gemanipuleerd worden; de beek kan zich versmallen of verbreden, vissen kunnen in verschillende richtingen zwemmen, bloemen kunnen van plaats veranderen.

Lydia Nederlof heeft niet een bepaald gedeelte van het Beverwijkse bekenstelsel voor ogen gehad. Zij wil met dit werk haar affiniteit tonen met wat een beek oorspronkelijk is en hopelijk in de toekomst zal blijven of weer zal worden: een van vorm en inhoud veranderende natuurlijke waterloop.

Detail ‘De Beek’

Beek | 2010

Het werk “Beek 1” is gemaakt voor de groeps- en thematentoonstelling  ‘Tribute to the Scheijbeeck’, die in de maand juni 2010 te zien was in de Kunstuitleen Beverwijk/Haarlem, locatie Beverwijk. Het werk was op deze locatie te bezichtigen tot augustus 2010 / www.beekalsbron.nl. In mei en juni 2011 heeft het werk gehangen in de lunchruimte van NACO Airport Consultants in Den Haag en vanaf 16 november 2012 tot eind januari 2013 was het te zien in Galerie Duo Duo te Rotterdam in het kader van de solotentoonstelling ‘La Vie en Rose’. Tijdens de groepstentoonstelling ‘Under the smoke of Hoochoven’ (MEBA, oktober 2018) lag het werk als een ware beek op de grond uitgelegd.

Het werk gaat uit van het idee dat een beek van nature zijn eigen weg zoekt en door het landschap slingert. De loop kan veranderen. Door te werken met verschillende panelen die niet ‘definitief’ op een bepaalde plaats bevestigd zijn maar met magneten op een ijzeren frame, wordt geprobeerd die eigenzinnigheid te verbeelden. Het beeld kan dus gemanipuleerd worden; de beek kan zich versmallen of verbreden, vissen kunnen in verschillende richtingen zwemmen, bloemen kunnen van plaats veranderen.

Lydia Nederlof heeft niet een bepaald gedeelte van het Beverwijkse bekenstelsel voor ogen gehad. Zij wil met dit werk haar affiniteit tonen met wat een beek oorspronkelijk is en hopelijk in de toekomst zal blijven of weer zal worden: een van vorm en inhoud veranderende natuurlijke waterloop.

Beek

Olieverf op 163 MDF-panelen, met magneten bevestigd op een ijzeren frame
410 x 220 cm
Prijs: n.o.t.k.

Beek

Olieverf op 163 MDF-panelen, met magneten bevestigd op een ijzeren frame
410 x 220 cm
Prijs: n.o.t.k.

In reliëf

Rietpluim in reliëf

Schilderij in reliëf

Libelle in relëf

Kikker in relëf

In reliëf

Rietpluim in reliëf

Schilderij in reliëf

Libelle in relëf

Kikker in relëf

Details

Rietpluim

Kikker

Kikkerdril

Bloem en bij

IJsvogeltje

Kikkerdril en bijen

Twee rietpluimen

Details

Rietpluim

Kikker

Kikkerdril

Bloem en bij

IJsvogeltje

Kikkerdril en bijen

Twee rietpluimen